Thursday, June 13, 2013

Lavaş Pizzaaa!!

Evde yapılan pizzanın da tadı bir başka oluyor :) Daha önce hazır pizza hamurları ile yaptığım pizzaların yanında bu süper oldu diyebilirim. Çünkü bunda hazır hiçbirşey yok :)) Lafı uzatmadan hemen yapılışına geçiyorum...
Önce lavaşları hazırlıyoruz, normal lavaştan farklı olarak un-tuz-su üçlüsüne bir kaşıkta yoğurt ekleyerek yoğurduğum hamuru tavaya sığacak büyüklüklerde açıp hafif pişiriyorum. Fırında da pişeceği için çok pişirmeyin. (Hazır lavaş ta kullanabilirsiniz tabi)   
Pizza sosu için: domatesleri rendeleyip suyunu çekene kadar kaynatıyoruz tatlandırmak için içine biber salçası, sarımsak (ben bütün sarımsak atıp kaynattıktan sonra çıkardım), zeytinyağı, fesleğen ve biberiye (ben de yoktu ama çok yakışacağına eminim varsa muhakkak ekleyin) de ekliyoruz. 
Üzeri için Allah ne verdiyse :) ben mozeralla (ince hellim dilimleri de yakışır), kaşar rendesi, minik tatlı domates, zeytin, yeşil biber, soğan, ceviz, sucuk ,kekik koydum. 
Lavaşları fırın tepsisine diziyoruz üzerine hazırladığımız sostan sürüyoruz, üstüne biraz kaşar gezdiriyoruz(diğer malzemeler için tutucu olsun) sonra diğer malzemeleri keyfinize göre serpiştiriyoruz. En üste isterseniz tekrar kaşar rendesi koyabilirsiniz. Yüksek ısıda (200 derece) önceden ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz.  Fotoğraflar aşağıda :))
Afiyet olsun....



No comments:

Post a Comment