Wednesday, June 19, 2013

Alerjik Kek :))

Arkadaşlarımın birçoğu bilir oğlumun doğduğunda alerjisi vardı. Neye alerjisi olduğunu anlayana kadar epey zorlandık , test yaptırabileceğimiz  kadar büyüyünce anladık ki yumurta, Antep fıstığı ve patatese alerjisi varmış. Bunların hepsi benim sütümden ona geçiyormuş çünkü anne sütünden başka gıda almıyordu :( bilemedik ki biz. Şimdi doğan birçok bebek alerji ile doğuyormuş sebebi de hamileyken alınan besinler (hormonlu- GDOlu) :( . Çok şükür oğlumun alerjisi büyüdükçe geçti. İşte ben o zamanlarda araştırmıştım yumurtasız keki ve bu tarifi bulmuştum. Geçen gün canım kek isteyince ve evde sütün olmadığını farkedince :) bu kek geldi aklıma :).  Bazı yerlerde Vegan kek olarak ta geçiyor içinde hayvansal gıda olmadığı için (süt-yumurta). Ben Alerjik kek ismini taktım  :)  
Alerjisi olan - Vejeteryan olan- evde  yeterli malzemesi olmayanlar için alternatif olsun:). Bakmayın malzemelerin sönük olduğuna tadı gayet güzel  :) 

Malzemeler :
  • 1 su bardağı soğuk su
  • 1 yemek kaşığı elma sirkesi 
  • 1/4 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 25gr kakao 
  • 1 tepeleme çay kaşığı karbonat
  • 1 paket vanilya
  • 1 fiske tuz
  • ben ekstra ceviz içi ve bitter çikolata parçaları da kattım. 
Yapılışı: 
Önce sıvı malzemeleri çırpıyoruz. Katı malzemeleri bir elekten geçirerek sıvılara ekliyoruz. Karışımı yağladığınız kek kabına döküp 175 derecede pişiriyorsunuz. 
Afiyet olsun...




1 comment:

  1. Bu kadar güzel pasta börek çörek yapan annenin oğlunun yumurta yiyememesi ne kötü :) Bu arada hiç böyle kek tarifi görmemiştim. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    ReplyDelete