Wednesday, June 26, 2013

Çatlak veya Truffle kurabiye

Aslında bu kurabiye için ikinci denemem birincisi pek başarılı olmadı :( çünkü malzemelerim eksikti kakao yerine nesquik falan kullandım :) neyse bu sefer malzemelerim tamdı. Bu sıcak günlerde soğuk süt ile harika oluyor.

Malzemeler: 
1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
1,5 yemek kaşığı süt (bazı tariflerde portakal suyu kullanılmış)
1,5 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket kakao (25 gr)
 üzeri için pudra şekeri

Yapılışı:  Öncelikle uyarayım, hamur normal kurabiye hamuruna göre biraz cıvık oluyor. Önce sıvı malzemelerle şekeri karıştırıyoruz. sonra katıları ekleyip hamuru yoğuruyoruz. Hamuru en az yarım saat buzdolabında bekletiyoruz daha az bekletirseniz şekil vermede güçlük çekebilirsiniz. Buzdolabından çıkardığımız hamuru ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp pudra şekerine buluyoruz. 170 derecede 9-10 dakika pişiriyoruz.  Soğuyunca tam formunu buluyor :)

Afiyet olsun....



2 comments:

  1. Bu arada bunu da denedim. Bende sen ne yapsan deniyorum :) Tadı çok güzel oldu. Ama bu kurabiye ne kadar çok büyüyomuş. Sanırım ben cevizden daha büyük toplar yapmışım.Kocaman oldular :) Birde daha fazla pudra şekerine bulamalıymışım. senin resimlerine bakınca benimkilerin beyazlıkları hafif flu kaldı:) ama tadı çok güzel.Birde bu 10 dakika pişir dedinya çıkarınca yumuşacıktı daha pişmemiş gibi. bende pek emin olamadım ve 5 dk daha tuttum. çıkardığımda genede sert sayılmazdı. sonra kendi kendine sertleşti. içi yumuşk kaldı. öyle mi olacak 10 dakika yeterli miydi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel :)çünkü bazen havaya yazıyormuşum gibi geliyor, okunup denendiğini bilmek güzel :)
      Aslında tarifteki 10 dakika yeterli çıktığında yumuşak oluyor sonra biraz toparlıyor kendini. Fakat fırını önceden ısıtıp ısındıktan sonra 10 dk pişirmek gerekiyor.
      Hatta ben yaptığımda bu şimdi pişmemiştir belki, dışarda bozulmasın deyip buzdolabında saklıyorum kurabiyeleri, soğuk soğuk ta harika oluyor.

      Delete