Friday, June 21, 2013

Şeker hamurundan Gül yapımı

Bundan yıllaar önce ilk gülü çamurdan yapmıştım :) Çocukken  Rabia halam gittiğimiz bir inek otlatma merasiminde öğretmişti bana :) vesile ile buradan kendisine teşekkür ediyorum :) saç örmeyi de ondan öğrendim :) Neyse konumuzdan çok sapmayayım :)) Kardeşimin nişanı için hazırladığım pastadaki güllerin yapımını soran arkadaşlarım oldu. Sizin için bir gül daha yaptım ve bol fotoğrafladım. Açıklamaları fotoğrafların altına yapıyorum. Hadi kolay gelsin :) 
1. Öncelikle bir buzdolabı poşetini kenarından kesiyoruz (rahat açıp kapatabilmek için) ve bir miktar şeker hamurunu 3 tane yuvarlak (yaprakları oluştacak) bir tane de silindir (merkezi için) olacak şekilde poşetin içine yerleştiriyoruz. Yaprak sayısını arttırabilirsiniz.
2. Poşetin üzerinden elimizle bastırarak yaprak şeklini alana kadar açıyoruz. Aslında poşet olmadan elimizle de yapmamız mümkün ancak elimizin ısısından dolayı bazen hamurun formu bozulabiliyor ve poşet kullandığımızda parmak izimiz çıkmıyor :))

3. Açtığımız yapraklardan önce iç kısımdaki silindiri yuvarlıyoruz.
4. Sonra taç yapraklardan birini bu için üzerine ekliyoruz.

5. Gülün açılmış izlenimi vermesi için bir sonraki yaprağı diğerinin içine koyarak yaprakları eklemeye devam ediyoruz. (resimlerin beyaz fonda daha güzel olacağı sonradan aklıma geldi :))) )

6. Evet işte bu kadar basit gonca gülü yapmak :) 




2 comments:

  1. YANI senın beçeremediyin yok yokki BİTANEM:)

    ReplyDelete
  2. Senin parmaklarını severim ben, kuzuu...

    ReplyDelete