Friday, May 31, 2013

Muhallebili Kurabiye




Canım oğlum kreşte haftanın çocuğu olmuş. Bu camiada yeni olduğum için böyle bir uygulamadan haberim yoktu. Uygulama şöyle: çocuklar sırayla haftanın çocuğu oluyorlar, resimleri panoya asılıyor ve o hafta çocuk kurabiye, pasta getiriyor :) Neyse ben de geçen gün komşumda (Günay, onada komşusu göndermiş:))) yediğim ve beğendiğim muhallebili kurabiyeyi yapmak için fırsat kolluyordum. Vesile oldu :)  Kurabiyenin orjinalinde hindistan cevizi var ama ben değişiklik yapıp damla sakızı ekledim daha güzel oldu sanki :))  alternatifleri çoğaltabiliriz. Bu arada tarifi internetten buldum ama şeker oranında değişiklikler yaptım. 
Malzemeler:
  • 250 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt (koyu kıvamlı)
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 6 çay bardağı un
  • üzeri için pudara şekeri

Muhallebi için:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • yarım paket damla sakızlı vanilya :) veya 2 çorba kaşığı hindistan cevizi vb...

Yapılışı:
Öncelikle muhallebiyi yapıp 2-3 saat katılaşması için bekliyoruz ki kurabiyenin içine koyarken zorluk çıkarmasın :)) Muhallebi malzemelerini vanilya hariç karıştırıp kaynayana kadar pişiriyoruz piştikten sonra vanilyayı ekliyoruz soğumaya bırakıyoruz. Kurabiye hamurunu da önce sıvı malzemeleri sonra katıları olmak üzere yoğuruyoruz, unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurursanız daha kolay olur.  Poğaça yapar gibi kurabiyeleri yapıp içine biraz muhallebi koyuyoruz. Pişerken muhallebinin akmaması için güzelce kapatıp yuvarlak şekil veriyoruz. Ben şekil verme kısmında zorlandığım için minik muffin kaplarında yaptım akan muhallebi de içine aktı :)) daha önce elmalı kurabiye şekli olarak vermiştim burada sadece üstteki boşluğu vermedim. ceviz büyüklüğünde hamurla kalıbı kaplayıp iç malzemesini koyuyorum sonra üzerine açıp bardakla kestiğim parçayı ekleyip tabanla yapıştırıyorum. 180 derecede üzeri beyaz pişirip fırından çıkınca pudra şekeri ile süslüyoruz. 
Afiyet olsun....



3 comments:

  1. aaa çok güzel olmuştur bu kesinlikle. Birdaki misafirde bende deniycem de sen şekil veremediysen ben hiç verememki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben muhallebinin katılaşmasını çok bekleyemedim o yüzden şekil vermesi zor oldu ama katılaşınca daha kolay olur gibi geliyor :)) Eminim misafirlerin beğenecekler...

      Delete
  2. Ömer de çok sevimli :)Dişleri minicik :)

    ReplyDelete