Thursday, May 30, 2013

Kalpli mini pasta



Kına gecesi için aslında Amerikanın meşhur kırmızı kadife kekini yapmak istemiştim. Kek savaşlarında (Home tv)  sürekli izliyorum ve çok güzel gözüküyordu. Ancak malzeme listesindeki ekşi kremayı bulamadım ve  sütü  elma sirkesi ile kestirerek elde etmeye çalıştım. Sanırım karışımı az beklettim ve kekim kadife yerine taş gibi oldu :)) (unu da fazla koymuş olabilirim). Bende daha önce yaptığım bir pastanın kekine kırmızı boya koyarak yaptım kekimi. Normalde bu keki boyasız kakaolu yapabilirsiniz. Ama bir kez daha şu kırmızı kadife keki deneyip sonucu paylaşacağım.

Kek Malzemeleri:

  • 4yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • çeyrek çay kaşığı toz kırmızı gıda boyası (aktarlarda mevcut)
Yapılışı:
Yumurta,şeker, süt, yağı karıştırıp katı malzemeleri de ekliyoruz kek karışımımız hazır. Bu karışımı ben ikiye bölüp fırın tepsisinde rulo pasta pişirecekmiş gibi ince bir tabaka yayarak (pişirme kağının üzerine) 180 derecede pişirdim. Pişen kekleri istediğiniz bir kurabiye kalıbı ile veya bardakla kesip minik pasta kekleri oluşturuyorsunuz. Kalan kekleri kırıntı haline getirip süslemede kullanabilirsiniz. 



Kreması için, daha önce verdiğim (labne-kaymak tadında kremşanti(süt ile çırpılmış)-pudra şekeri-tereyağı(az)-) kremalı çilekte hazırladığım kremayı kullandım ama biraz daha yoğun olup pastanın üzerinden akmasını engellemek için buna normal kremşanti eklemedim. Aslında istediğiniz pasta kreması kullanabilirsiniz. Kalıpla kestiğim keklerin üzerine krema torbası ile bir miktar krema sıktım (fazla kenarlarına taşırmadan). üzerine ufaladığımı kekleri serptim en üste de beyaz çikolata rendesi :) 
Afiyet olsun...





1 comment: