Tuesday, May 28, 2013

Duygumun Kına Gecesi

Geçen haftalarda bloguma zaman ayıramama sebebim kardeşimin düğünüydü neyseki atlattık :) Epey yorucu işlermiş meğer, kendi düğünümde bu kadar yorulmamıştım sanırım:)) Bir ömür mutlu olun canlarım...
Şimdi sizlere kardeşimin  kınasındaki detaylardan bahsedeceğim belki aranızda kına yapacaklar vardır :) 
Öncelikle biz evde yapacağımız için kınayı 20-25 civarında misafirimiz oldu. İşten çıkıp gelenler olacağı için ikramlar hazırladık. Kına konseptimiz tabiki kırmızıydı :) bu sebeple menüyü hazırlarken kırmızı da bizim için belirleyici oldu. 
           Menü
  • Kremalı çilek
  • Mini kalpli pastalar
  • Şeker hamurlu mini kalpli kurabiye
  • Elmalı kurabiye
  • Lor kurabiyesi
  • Rus salatası
  • Mercimek köftesi
  • Kıymalı poğaça
  • Köz biber sarması
  • Sarma ve Peynirli börek (damat tarafından :))
Bir çoğunun tarifi blogda mevcut olmayanların ise yavaş yavaş vereceğim. Kolaylardan başlayalım;
Kremalı çilek: biraz irice seçiyoruz çileklerimizi ve sivri yerlerinden 4'e bölüyoruz ama tamamen ayırmıyoruz isterseniz ortadan ikiye de ayırabilirsiniz. Kreması için ben labne peyniri, kaymak tadında kremşanti, normal kremşanti , pudra şekeri ve biraz tereyağı karışımını kullandım miktarlarını tam hatırlayamıyorum çünkü göz kararı kullandım siz de damak tadınıza göre farklı karışımlar yapabilirsiniz yada sadece kremşanti bile kullanabilirsiniz. Hazırladığınız kremayı çileklerin kesik yerine sıkıyorsunuz. Üzeri için biraz file bademi tavada kavurduktan sonra elinizle kırarak  çileklerin üzerine serpiştirin ve birazda rendelenmiş çikolata ile renk verin.

Közlenmiş kırmızı biber sarma: Dilediğiniz kadar kırmızı biberi fırında közleyin. Kabuklarını soyun. Biber miktarınıza göre tatlı lor- kırılmış ceviz içi -biraz tuz karışımı ile içi hazırlayın. Biberlerinizin büyüklüğüne göre küçük parçalara ayırarak normal sarma sarıyormuşuz gibi hazırladığınız iç ile sarın. Sarılan biberlerin ayrılmaması için yeşil soğan ile bağlayın.  Yeşil soğanı bağlarken kopmaması için kaynar suya bandırıp çıkarıyoruz. Üzerine zeytinyağı, limon ve sarımsaklı sos hazırlayıp döküyoruz. 
Kına gecesinden bir kaç fotoğraf : 



Kınaya gelenlere verilmesi için hazırlanan minik kına kavanozları- taçlar- kına şablonları- ve kına yakılınca takılan güller

Kardeşim için hazırladığım taç :) aslında toka var altında
Baldız-Gelin-Görümce 3 lüsü  :))


Hatıra kına kavanozu (Hatice teyze ile beraber hazırladık :) )  



İkram Masamız :)
Kardeşim Isparta yöresine özel başlık ve kayınvalidesinin aile yadigarı bindallısını kına yakılırken giydi. 

Bu da benim kınam :) şablon kullandım 


Evi süslemek için bir kaç tane  kırmızı balon kullandım. Ayrıca kırmızı tül de baya işime yaradı peçetelikten sepetlere kadar sunum için kullandım. 
Tarifini vermediğim mini kalpli pastalar için ayrıca bir post hazırlayacağım. Şimdilik bu kadar :) Sonra aklıma gelen olursa paylaşırım. 









2 comments:

  1. Herşey çok güzeldi. Muhteşemdi. Seni gerçekten tebrik ediyorum Esma. Ellerine sağlık. Çok marifetlisin. Üstelik te küçücük bir oğlun var. Hem bu kadar hoş, hem anne, hem beceriklisin :) Maşallah diyelim. Kimselerin nazarı deymesin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim beğendiyseniz ne mutlu bana :))

      Delete