Wednesday, February 27, 2013

Elmalı Kurabiye - 2






Şekil itibari ile elmalı tart gibi oldu ama tarif bildiğiniz elmalı kurabiye :) tadı da epeyce güzel, daha önce verdiğim elmalı kurabiye tarifinden biraz farklı ve bu tarif benim en sevdiğim elmalı tarifi oldu kısa zamanda.
Malzemeler: 
  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 1/2 çay bardağı yoğurt (koyu kıvamlı)
  • 1/2 çay bardadağı sıvı yağ
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya 
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2 su bardağından biraz az)
içi için:
  • 4-5 orta boy elma
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • (elmalar ekşi ise biraz şeker eklenebilir)

Yapılışı:  önce sıvı malzemeleri sonra kalanları ekleyip hamuru yoğuruyoruz. Hamur dinlenirken, bir tavada soyup rendelediğimiz elmaları ve tarçınları biraz öldürüyoruz.  Elmalar soğuduktan sonra aşırı sulu ise suyunu sıkıyoruz. Son olarak istediğiniz şekillerde hamurun içine koyup 175 derecede beyaz olarak pişiriyoruz. Buraya kadar hepimiz az çok biliyoruz :) Ben şekil olarak farklılık yapmak istedim ve evdeki silikon muffin kaplarını kullandım: önce ceviz büyüklüğünde parçaları muffin kapının tabanına içine elma harcından konulabilecek şekilde yaydım. Sonra üzerine örtecek büyüklükte bir kapak ayarlayıp açtığım hamurdan yuvarlaklar kesip ortasına da bir delik açtım. Deliği şeker hamuru şekillendirmede kullandığım bir aletle yaptım fakat siz minik bir yuvarlak kullanabilirsiniz (mesela  dudak nemlendirici krem kapağını yıkayıp yuvarlak hamur kesebilirsiniz -yapmadım değil hani - :)) )Veya bıçakla bir çarpı bile olabilir.
Sonra kestiğim yuvarlakları harçlarını da eklediğim kalıpların üstüne kenarlarından bastırarak yapıştırdım. 
Sunumda değişiklik arayanlar için bir alternatif olabilir :))




No comments:

Post a Comment