Monday, March 18, 2013

Ev'de Makarna


Benimki gibi makarnacı bir çocuğunuz varsa, daha önce aklınıza bile gelmeyen makarnayı evde yapma fikri birden oluşabilir. Aslında düşündüğümden daha kolaymış yapımı:) Buyrun bir de siz deneyin.  Bazı tariflerde zeytin yağı kullanılmamış. Ben kullandım ve güzel oldu, seçim sizin.

Malzemeler: 
  • 300 gr.un
  • 3 yumurta
  • Tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:
Açıkcası benim mutfak tartım olmadığı için ölçerek unu koymadım. O yüzden yoğurma kabına önce  az un alarak başladım. Yumurtaları, zeytinyağı ve tuzu biraz cıvık bir hamur elde edene kadar yoğurdum sonrasında unu yavaş yavaş ekleyip çok sert olmayan ama ele de yapışmayan bir hamur elde ettim. Hamuru en az yarım saat nemli bir bez üzerine örtüp beklettim. Makarna makinesi olmadığı için elimde açtım (Bende de hiç bişey yokmuş :) ). Açarken bol unlayın ki yapışmasın. Ben biraz kalın açmışım siz olabildiğince ince açın daha lezzetli olacaktır.  Açtığınız hamuru resimdeki gibi katlayı kesin. Sonrasında normal makarna yapar gibi kaynar tuzlu suda haşlayın ve istediğiniz sosla servis yapın.

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment