Friday, February 1, 2013

LİMONLU CHEESECAKE

Aslında daha doğumgünündeki tarifleri yazacağım aklımda ama bu cheesecake'i paylaşmak için sabırsızlandım. Newyork usuluymüş :), bir yiyici olarak ilk kez yaptım, nedense cheesecake bana hep çok zormuş gibi gelirdi ama hiç te öyle değilmiş. Bu tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.  Tabi ilk kez yaptığım için önce bir araştırdım, farklı tarifler mevcut ben de arasından kolaj yaptım diyebilirim biraz ordan biraz burdan ve harika oldu unutmamak için de hemen paylaşmak istedim. 
Öncelikle cheesecake tariflerinde peynir için genelde krem peynir yazıyor ben de normalde labne kullanıldığını bildiğim için bir tereddüt ettim, sonrasında doğru yolu buldum :) peynir labne veya pınar beyaz, ancak amerikadakilerin tadını yakalamak için bir kaç ekleme ve çıkarma yapıyoruz çünkü oradaki peynirler (cheesecake'te kullanılanlar) buradakine göre daha yağlı ve daha konsantre oluyormuş. Ben okuduklarımın yalancısıyım :). Neyse biz de bu tadı yakalamak için öncelikle peyniri süzüyoruz bir süzgeçin üzerine havlu kağıt koyup peyniri üzerine dökün (korkmayın havlu kağıt yapışmıyor) en az bir yarım saat bekletin. Ben şöyle yaptım sabah kalktığımda tüm malzemeleri buzluktan çıkardım (oda ısısında olması gerekiyor) peyniri süzgece aldım. Sonra kahvaltımı yaptım :)  kahvaltıdan sonra cheesecake yapımına başladım zira buzdolabında minimum 4 saat beklemesi lazım ki kendine gelsin :). Sabah yapıp akşam yiyoruz meğer zor kısmı bu bekleme faslıymış :)). Artık tarife geçeyim:

Malzemeler :
26cm kalıp kullandım. (bu arada kelepçeli kalıp olmalı )
3 yumurta (yumurtalarınız büyükse 2 tane de yeterli)
2 limon  kabuğu rendesi , Birinin suyu
750 gr labne peynir (süzülünce bir 100 gr mı gidiyor)
1 paket krema 200ml ( peyniri biraz yağlandırıp lezzet vermek için)
1 paket vanilya
1+ 1/4 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı un (tepeleme , bazı tarifler mısır nişastası kullanmış)
1,5 paket Burçak bisküvi
80 gr tereyağı

Yapılışı:

1,5 paket burçak bisküviyi rondodan geçirip tereyağı ile yoğuruyoruz. Bu karışımı kalıbın tabanına yayıp isterseniz kenarlarınada iyice bastırıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.  Bu sırada yumurtaları şeker ile iyiçe çırpıyoruz 2 limon kabuğu rendesi (beyaz kısımlarını rendelemeyin) 1 limonun da suyunu karışıma ekliyoruz ve çırpıyoruz. Sırasıyla krema, un ve vanilyayıda ekleyip çırpıyoruz. En son süzülmüş peynirimizi ekleyip aşırı çırpmadan yavaşça karışıma yediriyoruz pürüzsüz bir karışım elde ettikten sonra buzdolabındaki kalıbın üzerine döküyoruz. Eğer hava kabarcığı kalırsa karışımda kekin üzerinde çatlama yapacağı için kalıbı bir kaç kez yere vurup kabarçıkları patlatıyoruz. (veya elle :)))  180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dk sonra 150 dereceye fırınımızı düşürüp bir 40 dk daha pişiriyoruz. Eğer üzeri kızarmış istemiyorsanız kalıbınızı su dolu bir kapta fırınlayın. 
Afiyet olsun... Uzunmuş gibi oldu yapımı ama zahmetsiz emin olun yediğinizde alacağınız tada göre az bile anlattım :))  




2 comments:

  1. aaa bende tam limonlu cheesecake tarifi arıyordum isabet oldu :) Bunu deniycem. Ama ben birde bir sitede bunun üstüne sos dökülmüş halini buldum. Şöyle:
    Sosu İçin:
    • 50 gr. tereyağı
    • 1 adet yumurta
    • 1 adet yumurta sarısı
    • 120 gr. toz şeker
    • 6 yemek kaşığı limon suyu
    • 2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

    bir kâseye tüm sos malzemelerini koyun ve bu kâseyi kaynar su dolu bir sos tenceresine oturtun. Yaklaşık on dakika kısık ateşte benmari usulü sosu hazırlayın. Daha sonra yağı ekleyin ve 10 dk . daha sürekli karıştırarak pişirin. Kâseyi su dolu tencereden çıkarıp soğumaya bırakın. Soğuyan sosu, cheesecake üzerine yayın ve buzdolabına kaldırın.

    Sence bu sosta çok mu yumurta var. Yumurta kokar mı? Gerçi içinde limon var ama...

    ReplyDelete
  2. Bu tarifi çok seviyorum hiç pişman olmayacaksın muhakkak dene :)), üzeri için daha hafif olması açısından ben sossuz tercih ederdim ama denemeden de çok yorum yapmiim :) istersen dene bizimle paylaş sonucu:)

    ReplyDelete