Tuesday, November 30, 2010

Memleket Lezzetleri ...

Köyden (Giresun-Görele) dayımın gönderdiği minik kabak ve mısır unu ile bayramda köye gitmiş kadar olduk... Mısır unu olunca ekmek yapmak farz oldu. Mısır ekmeği tarifi karadenizde ilden ile değişiyor bu sebeple internette farklı birçok tarif mevcut. Fakat bizim köyün mısır ekmeği en kolayı, en basiti ve bir o kadar da lezzetlisi :)). Mısır ekmeğini iki şekilde yapmak mümkün biri mayalı, fırında pişirilir diğeri mayasız ve sacta / teflon tavada pişirilir. Ben mayalısını yaptım; 1 paket maya, 3 su bardağı mısır unu, 1/2 su bardağı buğday unu ve tuzu ılık su ile yumuşak bir hamur elde edene kadar karıştırıyoruz. Mayalanınca yağladığımız fırın tepsisine koyup fırında pişiriyoruz. İşte bu kadar basit... 
Kabak tatlısı tarifini daha sonra ekleyeceğim şimdilik bu kadar :)  Kalın sağlıcakla...


2 comments:

  1. Kabağın şekli çok güzel, galiba ben kıyamazdım onu kesmeye.
    Bende kireç suyu aldım, kabak tatlısı yapmak için. (bkz. kireçte kabak tatlısı:)Daha önce yedim ama hiç yapmadım.

    ece

    ReplyDelete
  2. emaa ben de kabak tatlısı istiyoruuummm :$

    ReplyDelete