Tuesday, November 30, 2010

Patlıcanlı Pilav...

Bugün birden canım patlıcanlı pilav istedi, işten eve gelir gelmez hemen yaptım ve muradıma erdim :) ... Benim gibi canı çekenler için tarifi vereceğim ama ben pilavı ölçü ile yapmıyorum vereceğim tarifte dolayısı ile göz kararı olacak :). Pirinç ve su oranı için normalde pilavı nasıl yapıyorsanız o ölçüyü kullanın. Öncelikle 2 orta boy patlıcanı pijamalı soyup minik küpler halinde doğruyoruz ve tuzluyoruz, bir kapta kaynar su ile pirinci ıslatıyoruz ve bir tutam tuz ekliyoruz. Yarım saat sonra, patlıcanların tuzlarını durulayıp güzelce elimizle fazla suyunu sıkıyoruz ve patlıcanları kızartıyoruz. Bir havlu kağıt ile fazla yağını alıyoruz. Bekleyen pirinçleri, üzerindeki nişastası gidene kadar (beyaz suyu berraklaşana kadar) duruluyoruz. Bir orta boy soğanı ve bir diş sarımsağı ince ince doğrayıp pilav yapacağımız tencerede pembeleşinceye kadar çeviriyoruz sonra isteğe göre bir kaşık -biber/domates-salçası ekliyoruz, duruladığımız ve süzdüğümüz pirinçleri tenceremize ekliyoruz. Pirinçler topak topak olana kadar kavuruyoruz ve tuz , karabiber, pulbiber ekliyoruz. Sonra üzerini bir parmak geçene kadar kaynar su ilave edip kısık ateşte 15 dk pişiriyoruz (7. dk  gibi bir kere karıştırın). Pilav piştikten sonra kızarttığımız patlıcanları pilavla karıştırıyoruz.  Afiyetle yiyoruz... (Yanında yoğurt çok güzel oluyor.)








4 comments:

  1. Yazdiklarini okuyan da seni 100 kg sanir, cubuk krakerim benim :)))

    ReplyDelete
  2. hımm ben daha farklı yapıyorum patlıcanlı pilavı

    ReplyDelete
  3. ben patlıcanları küçük küpler halinde doğrayıp sonrada onları şehriye niyetine kullanıyorum:))) ama seninkini de deneyeceğim:))

    ReplyDelete