Thursday, November 11, 2010

HAMMMsi

Üç tarafı denizlerle çevrili canım ülkemde en taze balığın Ankara'da yendiği gibi bir söylenti duymuştum. Bir karadenizli olarak bu söylentiye pek kulak asmadım zira geçen gün aldığımız hamsi de (gerçi marketten alınmıştı) pek taze değildi. Ben yine de sizinle paylaşmak istedim çünkü genelde karadenizli olmayanalar hamsi kızartmayı bilmiyor ve patates kızartır gibi teker teker kızartıyor, hem daha yağlı hemde uğraşlı oluyor. Aslında hamsi için özel tavalar satılıyor, özelliği tavada değil kapağında. Kapağı düz ve tavanın içine girebilecek şekilde, böylece yaptığınız kızartmaları kapakla ters-düz edebiliyorsunuz. İlla özel tavaya ihtiyacınız yok düz bir tabak yardımıyla da aynı işlemi yapabilirsiniz.  Hem görüntü olarak daha güzel oluyor hem daha zahmetsiz...



Geçen gün eşimin yaptığı patatesli yumurta da yine aynı usul ile pişirildi...

1 comment:

  1. gelcem bu hamsiden yemege... ayıca Önder Bey: süper görnüyor!bundan da istiyorum :)

    ReplyDelete