Friday, October 29, 2010

Tarçınlı Kurabiye

Dilek'in kınasında teyzesinin yaptığı kurabiyelere doyamamıştık, bende benzer bir tarif buldum ve denemek istedim bugün. Denedim de, güzel de oldular fakat o kurabiyeler daha farklıydı. Dilek, duy sesimi ve bul bize şu tarifi, hatta yapta yiyelim...



Malzemeler:
  • 250 g margarin
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
Üzeri için:
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı tarçın
Yapılışı:
Margarin(eritilmiş),yumurta ve şekeri bir kapta çırpıyoruz. Sonra nişasta, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğuyoruz. Hamuru oklava ile yarım cm kalınlığında açıp kurabiye kalıpları ile kesiyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15- 20 dakika pişiriyoruz. Kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra Şeker ve tarçını karıştırıp kurabiyeler sıcakken üzerlerine serpiyoruz.

1 comment:

  1. duydum sesini duydum da hatta korktum senin çenenden sen İzmir'e geldigin gün hemen teyzemi aradım, bana çarçabuk şu tarifi gönder diye. ama bu kez de teyzem vakti olmadığı için hala gönderemedi :( ama söz ben yapcam hatta kına konseptiyle beraber :)

    ReplyDelete