Monday, October 18, 2010

Lezzet Zamanı...

Biraz üzüntülü bir o kadar da yorucu günler geçirdikten sonra dinlenme, kafa dağıtma ve istek üzerine yaptığım hamur işlerini sunuyorum sizlere... 
Un  Kurabiyesi

    
        Malzemeler :
  • 1 paket margarin (250gr tereyağı)
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 4 kaşık pudra şekeri
  • 4 kaşık nişasta
  • 4,5-5 su bardağı un
        Yapılışı:
Nişasta ve un hariç diğer malzemeleri krema kıvamına gelene kadar karıştıyoruz . Sonra kalan malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.İsteğinize göre şekil verip 160 derecede üzeri beyaz şekilde pişiriyoruz. Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz...
Kolay Poğaça 
Malzemeler :
  • 3/4 paket margarin (tereyağı)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kaşık  elma sirkesi
  • 1 yumurta(beyazı içine, sarısı üstüne)
  • tuz
  • aldığı kadar un     
  • içi için maydonoz ve tuzlu lor peyniri kullandım ama patates ve kıymalı içte hazırlayabilirsiniz.
Yapılışı:
Önce sıvı malzemeleri (margarin- sıvı yağ-yoğurt-sirke-yumurta akı)karıştıyoruz. Sonra bir su bardağı un, tuz ve kabartma tozunu karıştırıp sıvı karışıma ekliyoruz. Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ilavesi yaparak hamuru yoğuruyoruz. İç malzemesini ekleyip poğaça şekli veriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp  200 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Mayalı hamur olmadığı için ben küçük poğaçalar yapıyorum.   
Limonlu Kek
Ve daha önce yaptığım ama ancak yayınlayabildiğim damla çikolatalı kurabiyeler...


Malzemeler:
  • 1/2 su bardağı tereyağı (125gr)
  • 1 su bardağı kahverengi şeker
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1+3/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sütlü damla çikolata

Yapılışı:
Tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz, yumurtayı ve vanilyayı ekleyip 30 saniye daha karıştırıyoruz. Bir kapta unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştırıp diğer karışıma ekleyip 15 saniye daha karıştırıyoruz. En son çikolataları ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırıp, kaşıkla tepsiye birer kaşık koyuyoruz. önceden ısıtılmış 150 derece fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. (tarifi portakal ağacından aldım:) )
Hamurun kıvamı diğer kurabiye hamurlarına göre daha akışkandır. Akışkanlığın derecesi aslında bulunduğunuz ortamın sıcaklığı ve hızınıza göre  değişecektir çünkü kullandığınız tereyağı bir müddet sonra donacaktır.  İstediğiniz büyüklükte kurabiyeler yapabilirsiniz ben kardeşimin isteği üzerine (subway ve starbucks'taki kurabiyelerden istediği için) epey büyük yaptım. Fırından çıktığında gerçekten oradaki kurabiyeler gibiydi (belki mikrodalgada ısıtılırsa tekrar öyle olabilir), ama soğuduğunda hanımeller bisküvi gibi oldular. İki türlüde taliplisi çıktı :))

5 comments:

  1. Esmaa'nın un kurabiyesini tatmış biri olarak çok lezzetli olduğunu söyleyebilirim, bir de tahinlisi vardı onu da istiyoruz tariflerini de :)

    Elif

    ReplyDelete
  2. Canım en kısa zamanda tarifleri ekliyorum, Tahinliyi unutmuştum bak yapayım onu da bir ara:)) Afiyetler olsuuun...

    ReplyDelete
  3. esmacım yeni tariflerini ancak deneme fırsatı buldum. dün akşam lor kurabiyesi yaptım. harika oldu. gün boyunca, lor kurabiyesi yaptım çok güzel oldu diye gezindim sayende:)
    şimdi sırada tarçınlıyı denicem ama ben dileğin teyzesinin tarifini de denemek istiyorum tarif sendeymiş. koysana bloga deneyelim.

    ReplyDelete
  4. Afiyet şeker olsun canım:)) çok sevindim beğendiğine... Kalbin temizmiş tarifi daha dün yapmıştım hemen ekliyorum:))

    ReplyDelete
  5. Dün senin tarifinde bu damla çikolatalı kurabiyeyi gördüğümden beri sayıklıyorum:) En kısa zamanda deneyeceğim sende çayını alıp bizim odaya gel :))

    ReplyDelete