Monday, March 10, 2014

Mor Lahana Turşusu



Bir karadenizli olarak lahananın her rengini severim beyaz, mor, kara hiç fark etmez :) Ama eşim için aynı şeyi söyleyemeyeceğim :( Bu sebeple aldığım lahanaların çoğu bitmeden bozuluyor, buna bir çözüm bulmalıyım dedim ve aklıma turşu geldi. Beyaz lahananın zaten turşusunu biliyordum ama morunun bilmiyordum açıkcası.
İnternette kısa bir araştırma sonunda en güzel tarifin sağlıklımutfak.net te gördüğüm olduğuna karar verdim ve denemeye karar verdim.
Malzemeler


  • 1  küçük mor lahana
  • 2 yemek kaşığı kaya tuzu (kalın tuz)
  • 1 yemek kaşığı dolusu limon tuzu
  • 1 yemek kaşığı taze limon suyu 
  • arzuya göre sarımsak
  • Yarım çay bardağı  elma sirkesi 
  • 1lt Su
Yapılışı : 
Önce kaya tuzu ve limon tuzunu  1lt suda (turşu için 1lt lik kavonoz kullanın) karıştırarak eritiyoruz. Limon suyu ve elma sirkesini de suya karıştırıyoruz. Sonra lahanaları ince ince doğruyoruz kavanoza yerleştiriyoruz. Kavonoza yerleştirirken arasına isteğe göre sarımsak dişleri yerleştirebilirsiniz. Hazırladığımız suyu lahanayı yüzleyene kadar kavonoza döküyoruz. Ağzını sıkıca kapatıp güneş görmeyen serin bir yerde saklıyoruz 8. günde turşunuz hazır. Benim şuanda 6. gününde ama ben 2. gününden itibaren çıkarıp yiyorum :)) ister sade ister salatalara karıştırabilirsiniz. Veya yoğurtla (birazcıkta mayonez ) da karıştırıp salata yapabilirsiniz. 
Afiyet olsun...

1 comment:

  1. Pazara çıktığımda alacaktım unutmuşum. Eline sağlık esma deneyeceğim

    ReplyDelete