Tuesday, March 25, 2014

Sütlü İrmik Helvası


Geçen akşam eşim yemeği yaparken elime irmik geçti, dedim ki irmik helvası mı yapsam acaba :) Eşim çok sevdiği için hemen tamam dedi :))  Bende yemekten sonra yaparım dedim, yemeği yedikten sonra da bir ağırlık çöktü ki sormayın,ama söz vermiştim bir kere iş başa düştü :)) 
Sonuç: yaptım ve çok güzel oldu, o kadar çabuk bitti ki fotoğraflayamadım bile :) Hatta eşim ben ölünce bu helvadan yapma aklım kalır çıkar gelirim diye soğuk espri bile yaptı. Burada kullandığım fotoğraftaki irmik helvasını daha önce yapmıştım instagram hesabımdan aldım :) Bu arada beni instagramdan takip etmek isterseniz "eerguner" diye aratmanız yeterli :) 
Gelelim tarife klasik irmik helvasından biraz farklı ;
Malzemeler 

  • 1/2 kilo irmik
  • 1/2 kg toz şeker
  • 5 çorba kaşığı tereyağı
  • 1/2 lt soğuk süt
  • Çam fıstığı (istediğiniz kadar) 

Yapılışı:
İrmik, yağ ve çam fıstıklarını bir tavada  (kapaklı bir tava) kısık ateşte yavaş yavaş kavuruyoruz. Kavurma miktarını aslında irmiğin rengine göre karar verebilirsiniz ama yaklaşık 20dk sürüyor. Kavruk seviyorsanız yarım saat kavurun :) Sonrasında ocağımızı en kısığa alıp sütü ekliyoruz ve çekene kadar demliyoruz. İrmikler sütü çekince şekeri ekliyoruz. Şeker irmiğin sıcağıyla hemen eriyor zaten , bir 15 dk daha kapağını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz. Tercihen dondurma ile ılık servis ediyoruz. Dondurmanın helvanın içinden çıkmasını istiyorsanız bir kaseyi önce soğuk suyla ıslatın sonra bir miktar helvayı kaseye yayın ortası çukur kalsın ortasına bir top dondurma koyun ve üzerini yine helva ile kaplayın sonra servis tabağınıza ters çevirin :)  
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment