Monday, February 24, 2014

Meringue -Beze


Eveet bir önceki tariften artan yumurta aklarını atmıyoruz, değerlendiriyoruz :) Baya uzun zamandır denemek istiyordum aslında bugüne kısmetmiş. İlk denemeye göre başarılı bile bence :)) Bazı tarifler toz şeker kullanmış bazıları pudra şekeri, şurup vb kimisi ocak üzerinde yapmış kimisi normal kapta, bu farklılıklara göre italyan - isvicre ve fransız merengi olarak farklı isimlendiriliyormuş. Benim tarif en basiti :) 
Malzemeler 

  • 4 yumurta akı
  • 250 gr toz şeker 
Yapılışı 
Yumurta aklarını kar oluncaya kadar 2-3 dk çırpıyoruz sonra şekeri kaşıkla azar azar yedirerek çırpmaya devam ediyoruz çırpma işlemi 10 dk kadar sürüyor. Eğer bezeniz beyaz olsun isteseniz iki damla limonsuyu ekleyebilirsiniz. Veya renkli bezeler için gıda boyaları ekleyebilirsiniz. Ben sade yaptım ancak siz içine isteğinize göre kahve-kakao- damla çikolata vb. koyabilirsiniz. Kremşanti kıvamına gelince, isterseniz sıkma torbasına koyup şekilli sıkabilirsiniz, isterseniz kaşıkla yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyabilirsiniz. 
120 derecede pişiriyoruz. (ben birinci tepside aceleci davranıp hemen aldım ama içi pişmemişti ve kabaran bezeler söndü ikinci tepside daha cok bekledim ve muradıma erdim- bu arada sönen bezeleri tekrar fırına koydum yine kabardı :)-) Fırınınıza göre pişip pişmediğine siz karar verin ama üzeri kızarmasın. 
Bu arada bu bezeleri minik minik yapıp pasta süslemede kullanabildiğiniz gibi büyükçe yapıp direk beze ile de pasta yapabilirsiniz. Veya bezelere birer çöp şiş ekleyerek minik hediyelikler yapıp sevdiklerinize armağan edebilirsiniz.Hiçbiri derseniz oturup yiyiniz :))) Afiyet olsun....


3 comments:

  1. Çok güzel görünüyorlar esma. Eline sağlık. Ben bu sıkma torbası kullanmaya çekiniyorum. Bir kere kremayı sıkma torbasına koymak zor olmuyor mu? Sıkma torbasında kremanın çoğu kalmıyormu. Bunu kullanıp sonra atıyor muyuz?vs... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim Tugbacım :) Aslında ben de sık kullanmıyorum ama korkacak bişey yok :) Kremayı sıkma torbasına koymadan önce torbayı uzun bir bardak veya vazo da olabilir içine yerleştirip kenarlarını bardağa geçiriyorsun böylece iki elinde boşta kalıp kremayı güzelce koyabilirsin. Torbada biraz kalıyor ama ihmal edilebilir bir miktar :)) Benim torbam bez torba o yüzden kullandıktan sonra yıkıyorum (Tantitoniden almıştım) ama tek kullanımlıklar da var. Bence patates püresi yaptığın bir gün kullan hem elin alışır hemde tabakta şık bir sunum olur :))

      Delete
  2. Merhaba Huma Hanım, öncelikle mesajınızın otomatik bir mesaj olduğunu düşünerek pek ciddiye almadım açıkcası :) ama ya gerçekse düşüncesi de içimi kemirmedi değil :)) Gerçek olma ihtimalini düşünerek öncelikle çoook teşekkür ediyorum. Tarifbul oldukça faydalı bir siteye benziyor içinde yer almak beni çok mutlu eder. :)))

    ReplyDelete