Monday, February 24, 2014

Croque Madam Muffin






Adı çok atarlı ama özünde yumurta :) Cok lezzetli olduğunu başta belirteyim. Turkmax Gurme de yayınlanan "küçük mutfak sirlari" programında izledim tarifi, haftasonu canım arkadaşım gelince dedim ki kahvaltıya muhakkak bunu denemeli, neyse ki yüzümü kara çıkartmadı ve herkesin beğendiği bir lezzet oldu. Gelelim bu şahane tarife, oldukça kolay orjinalinde içine beşamel sos yapılıyor ama ben yumurtayla pek olmaz diye yapmadım, isterseniz siz  özüne sadık kalın ve deneyin :)
Malzemeler (kişi başı 1 adet)

  • dilimlenmiş tost ekmeği
  • yumurta
  • salam-sucuk- pastırma- sosis (ne isterseniz)
  • üzeri için kaşar rendesi 
  • tatlı kaşığı tereyağı

Yapılışı 
Öncelikle tereyağını ocakta eritin. Dilimlenmiş hazır tost ekmeklerinin kenar kısımlarını bir bıçakla kesin, iç kısmını merdane ile bastırarak inceltin, Ben silikon kapta yaptığım için alt kısmına yağ sürmedim ama yapıiacak bir kapta pişirirseniz (güveç- sufle kabı vb..) kalıba değecek kısımlarını yağlayın. Sonra bu iç ekmekleri muffin kalıbına güzelce yerleştirin kırılıp kopmalar olursa çekinmeyin yama yapın. İçine bir yumurtanın sarısını koyun (çırpmadan olduğu gibi) orijinal tarifte sarının üzerine bir kaşık beşamel sos ta konuluyor. Ben sarısının üzerine sucuk ve pastırma ikilisini küçük doğrayarak ekledim. En üstüne de kaşar rendesi serpiyoruz. Kalıbın dışında kalan ekmek parçalarına da fırça yardımıyla tereyağı sürüp 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.  Fırından çıkınca sıcak servis ediyoruz içinin sarısı sulu kalıyor :) 

4 comments:

  1. Bunu denemeyi düşünüyorum :) Çok iyi fikir. Eline sağlık

    ReplyDelete
  2. Ben http://www.youtube.com/watch?v=muRLOLmkEjc 'dan gördün sanmıştım yanılmışım :) Bu kızın da cok cici tarifleri var öneririm:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu kızı bilmiyordum ama çok şeker bir mutfağı varmış :)) bi bakiim tariflerine de :)) önerin için teşekkür ederim canım :))

      Delete