Tuesday, August 21, 2012

Diş Buğdayı...



Nihayet oğulcuğumun alttan iki dişi patladı ve hemen diş buğdayımızı yaptık (öyle ki dişleri gözükmüyor ama hissedilebiliyor :)) ) amaç bebeğimin diğer dişleri de sağlıklı çıksın canı çok acımasın -(altta yatan amaç; şeker hamurlu kurabiye ve pasta denemeleri yapiim) dı. Bayram için İzmir'e babannemizin yanına gitmişken diş buğdayımızı da orda ailecek yapalım istedik. Okuduğum kadarıyla diş buğdayında buğday kaynatılır şeker ve fındık, fıstık, ceviz gibi çerezlerle servis edilir, bebeğe meslek seçimi yaptırılır, başından buğday taneleri serpilerek diğer dişlerinin de kolayca çıkması istenir. Diğer bir adette servis edilen diş buğdayının bir tanesinin içine altın konulur ve altını bulan misafire ufak bir hediye verilir, ondanda bebeği baştan ayağa giydirmesi beklenirmiş. Biz son adeti yerine getirmedik. Ama meslek seçimini yaptırdık; önüne eşit uzaklıkta  kalem, tansiyon aleti, kitap ve makas koyduk bizimki kalemi aldı tansiyon aletine saldırdı :) yoruma açık bir meslek oldu sizce bu çocuk ne olur ? 
Gelelim şeker hamurlu denemelerime; İlk kez şeker hamurlu kurabiye yaptım ve çok eğlendim keşke daha fazla vaktim olsaydı da daha titiz çalışabilseydim. Kurabiye yaparken püf noktası şu; asla kabartma tozu kullanmayın :) kurabiyenin üstünü kaplaycağınız şeker hamurunu da aynı kalıpla keseceğiniz için kurabiyenin şeklini koruması dolayısıyla kabarmaması, yayılmaması gerekiyor. Bunu sağlamak için de hamurunuzu yoğurduktan sonra en az yarım saat buzdolabında bekletiyorsunuz. Şekil verdikten sonra da önceden ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz.  Tarif olarak internetten şeker hamuru kaplamaya uygun tarif arattım ve   http://www.caferoyals.com/2012/04/seker-hamuruyla-kaplamaya-uygun.html sitesinden aldığım tarifi denedim.  Diş buğdayına uygun olarak diş ve kafa şeklinde iki farklı kurabiye yaptım aslında diş fırçası şeklinde de yapacaktım ama diğerlerine o kadar çok dalmışım ki unuttum :)). Diş şeklinde kalıplar var ama ben sadece bir kez kullanacağım bir şeye para vermek istemedim. bu yüzden kendi kalıbımı kendim yaptım. Bunun için kullanmadığım bir markanın kartını kullandım. Materyal olarak kalıp için çok uygun, şeker hamuruna yapışıp kalıp gibi çıkmasını sağladı ilerde farklı bir kalıba ihtiyacım olursa tekrar bir kartı feda edeceğim.  Bunların haricinde bir de babaanne ve dedemize üzerinde isimlerinin yazılı olduğu bayram kurabiyeleri yaptım. Pek bir beğenildi ben de mutlu oldum :).
Diş kalıbı :)
Kurabiyelerimiz...
Babaanne&Dede kurabiyeleri


Gelelim pastaya pastamızı da diş şeklinde yaptım fazla uğraşmamak için hazır pandispanya kullandım ve  http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2009/02/krema-tarifleri.html adresindeki pastacı kreması  ve muz ile  arasını  doldurdum. Ama ben pandispanyadan pek memnun kalmadım :( bir daha kini kendim yapacağım. Yuvarlak iki tane pandispanyayı diş şeklinde kestim toplam 4 katlı bir pastamız oldu sabahtan pastayı yapıp akşam şeker hamuru ile kapladım pasta da biraz buzdolabında kendine geldi bu sırada. Pandispanyayı kendimiz yaptığımızda bir gün öncesinden pişirilmesi öneriliyor. Şeker hamuru şekerli olduğu için pasta çok tatlı olmasın diye dişin beyaz hamurunu çok ince açtım ve dişi kapladım üzerine de bir mavi nazar boncuğu yaptım ama alttaki beyaz kamur çok ince olduğu için çatlama yaptı :( bir dahakine daha kalın açacağım. Sonra dişimize bir dişfırçasıda ekleyip kenarlarını düzgün olsun diye süsledim.   

No comments:

Post a Comment