Thursday, August 30, 2012

Alman Pastasi

Adı alman pastası ama ben türk yorumu kattım biraz :) . Tarif Özden ablamin hazirladigi defterden (bkz: http://hobipediaofema.blogspot.com/2010/10/browni.html ) . ilk kez denedim ama son olmayacak :))

 Malzemeler
    Kek için:
  • 125 gr erimiş margarin
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta 
  • 1 su bardağından biraz az süt
  • 2 su bardağı un
  • vanilya
  • kabartma tozu 
     Krema için:
  • 1/2 litre süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı şeker
  • vanilya
  • 1 parmak margarin

Yapilisi
Keki için önce şeker ve yumurtayı çırpıyoruz, margarin ve sütü ekliyoruz sıvı karışımına kalan un,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Kremasını ise önce margarini ve unu, un kokusu geçene kadar kavuruyoruz süt ve şekeri de ekleyip krema kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra vanilyasını ekliyoruz. 
Kek piştikten sonra ortadan kesip kremayı sürüyoruz üstüne de pudra şekeri serpip servis ediyoruz.

Gelelim benim yaptığıma: ben muffin kaplarında pişirdim ve margarin yerine tereyağı kullandım. Muffinler piştikten sonra ortasını çay kaşığı yardımıyla kesip (bunun için özel aparatlar satılıyor) içine krema doldurdum. en son üstünü de krema ile kapladım. Süs olarak benmari usulü ile erittiğim çikolatayı yağlı kağıda rasgele şekillerde sıktım (yağlı kağıdı külah gibi yapıp altından keserek). Çikolatalar sertleşene kadar buzdolabında beklettim ve en son  pastanın üstüne farklı şekillerde kırarak süs yaptım. 
Afiyet olsun... 

He bu arada ben bunları yaparken birisi mutfağı fena dağıttı :)) kaçıyor yakalayın...

No comments:

Post a Comment