Friday, June 20, 2014

Sunum Önerileri - 1

Yemeği güzel yapmak bir yana bir de bunu güzel sunmak başka bir yana.  Bence lezzeti kadar sunumu da çok önemli,  verilen bir tabak yemeğin sunum biçimi karşısındaki insan için ne kadar önem verildiğini de gösterir. Hani zamanı yoktur vs. gibi durumlar hariç. Tabi ben de her akşam öyle deli gibi sofralar kurmuyorum ama en azından haftada bir akşam veya sabah eşime oğluma güzel sofralar kurmayı seviyorum. 
Sunum önerileri isimli bu başlıkta kurduğum sofralarla ilgili sunum detaylarından bahsedeceğim. Önümüz ramazan belki misafirleri için değişik sunumlar yapmak isteyenler olur. Ne yazık ki hazırladığım bir çok sofranın fotoğrafını çekmemişim :( o yüzden sil baştan yavaş yavaş başlıyorum. :) En son arkadaşlarımın ev tebriğine geldiğinde hazırladığım sofra  fotoğrafı var elimde burada değişik olarak salata sunumu var. Yapımı çok kolay servisi daha kolay :)) 
Tost ekmeğinin kenarlarını bir bıçakla alıyoruz merdaneyle inceltip bir muffin kalıbının arka kısmında 200 derecede biraz kızarlıyoruz.  Muffin kalıbının içine de konulabilir ama alacağı salata miktarı çok az oluyor. Eğer muffin kalıbınız yok ise fırına giren bir kasenin (güveç kabı- sufle kapları) içine de yapabilirsiniz. Servis etmeden hemen önce içine salata koyarsanız ekmeği çok ıslatmaz. Ben bunun içinde zeytin salatası servis etmeyi uygun buldum. 



Ayrıca misafirleriniz için minik hediyelikler hazırlayabilirsiniz. Pahada hafif olmalı sadece insanlara düşünüldüğünü hissettirmesi yeterli bence abartmaya gerek yok. Bunun için ben küçük kese kağıtlarının içine minik sabun ve şekilli tealight mumlardan koydum.  Desenli mandal ve misafirlerin isimlerinin bulunduğu  bir paket hazırladım. İsimliği arkadaşlarım ev tebriğine geldiği için ev şeklinde, english home'un hediye paketlerinin desenli kağıdından kestim. Ne yazık ki detaylı  fotoğraflamamışım :( , keseleri misafirlerimin tabaklarına yerleştirdim. 
Umarım bir fikir olur ve sevdiklerinizin yüzünde ufak bir gülümsemeye sebep olursunuz...














1 comment: