Friday, June 20, 2014

Limonlu Kek



Limonlu kek deyip geçmeyin hatta kek deyip geçmeyin enfes oldu, müptelası olabilirsiniz :)) Bu kadar övgüden sonra önce hikayesini sonra da tarifi anlatayım. Geçen yine yemek programı izliyorum :) favori programım "Küçük mutfak sırları" şiddetle takip etmenizi öneririm harika lezzetler yapıyor Ece hanım. Bir limonlu haşhaşlı kek yaptı, ben ağzım açık izlerken tarifi kaçırdım :( (tarif bir gün sonra türkmax gurme sayfasında veriliyor) ama canım da çok çekti ve göz kararı yapmaya karar verdim.  Bir de ben haşhaş sevmem onu çıkardım diğer malzemeleri göz kararı ekledim. Çoook güzel oldu, sonra dedim ki bu acemi şansı heralde (tadına da doyamadım) yine aynı ölçülerle bir kez daha yaptım yine aynı sonucu alınca sizinle paylaşmak farz oldu. Ama orjinal tarifi de deneyeceğim tiz zamanda :) siz isterseniz orijinal tarifi burada bulabilirsiniz. Gelelim benim tarife
Malzemeler

  • 140 gr tereyağı
  • 1su bardağından 1 parmak eksik şeker
  • 1su bardağından 1 parmak eksik süt
  • 1,5 su bardak un
  • 1 limon kabuğu
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çimdik tuz
  • 3 yumurta beyazı

Sos için

  • yarım limon suyu
  • bir çay bardağı pudra şekeri 

Yapılışı : Öncelikle özellikle yumurtalar ve tereyağı  oda ısısında olacak. Tereyağını eritmeden oda ısısında şekerle ve bir bütün limonun ince rendelenmiş kabuğu (beyaz kısımları rendelemeyin ) ile krema kıvamında olana kadar çırpıyoruz. Sonra sütü ekliyoruz, homojen bir karışım olmuyor korkmayın devam edin.  Un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin (elerken ne kadar hava alırsa o kadar güzel kabarıyormuş o yüzden unu elemek hatta yukarıdan elemek daha iyiymiş Ece hanımın yalancısıyım :))  Başka bir yerde yumurta beyazlarını bir çimdik tuz ile kar gibi olana kadar çırpıyoruz. Daha sonra önceki karışıma spatula ile 3 parça halinde ekliyoruz. Eklerken çırpıp yumurta beyazlarını söndürmüyoruz. Spatula ile dışarıdan içeri olacak şekilde yumurta köpüğünü karışıma yediriyoruz.  Karışımı  170 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dk pişiriyoruz.  Kek ılındığında  pudra şekeri ile limon suyunu karıştırıp kekin üzerine gezdiriyoruz. 

Not: Ben içine değirmenden çekilmiş vanilya da ekledim. Değirmeni yurt dışından Özden ablam getirmişti, Türkiye'de göremedim ama yakında burada da çıkar. Eğer yurt dışına giden tanıdıklarınız olursa isteyin bence Dr. Oetker' in değirmeni,  toz vanilyadan daha güzel bir lezzet veriyor. Tabi orijinal vanilya çubuğu olursa daha güzel. Ama onu saklamak daha meşakkatli geldi bana, bu değirmen ikisinin arası bir şey lezzet olarak  :)) saklaması da kolay.  Dr. Oetkercim duy sesimizi !!!   

Afiyet olsun...




1 comment:

  1. Çok harika görünüyor Esma eline sağlık. Ben bu aralar hem blog okumayı hem yazmayı iyice bırakmışım. Bir ara ha gayret tekrar başlasam devamı gelecek de :)

    ReplyDelete