Friday, September 13, 2013

Bademli Tart



Yine arayı uzattım biliyorum ve işin kötüsü bu arada ne yaptım onu da bilmiyorum :) .  9 Eylül doğum günümdü ve bir organizasyon yapmadığımız için kendime pasta yerine başka bir şey yapmak istedim. Hayır yaşımı söylemicem :))) Daha önce Özden ablamın severek yaptığı bir tarifi denedim, tarif taa alamanyalardan yani :)).  Ben çok sevdim bakalım siz beğenecekmisiniz :) Badem yerine fındık ta kullanılabilir.
Malzemeler: 

  • 250 gr krema
  • 4 yumurta
  • 2 bardak şeker
  • 2 paket vanilya
  • limon rendesi
  • 2 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 125 gr margarin/ tereyağı
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 200 gr badem rendesi / file badem

Yapılışı : 
Önce keki hazırlıyoruz. Keki için,  kremayı çırpıyoruz ve yumurtaları ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. 1 paket vanilya, 1 bardak şeker ve limon rendesi, şekerler eriyene kadar çırpıyoruz. En son un ve kabartma tozunu da ekleyip 200 derecede 10 dakika pişiriyoruz. 
Kek pişerken margarin, bir bardak şeker, bir paket vanilya ve sütü ocakta şeker eriyene kadar karıştırarak pişiriyoruz ve şekerler eriyince bademleri ekleyip bademler ılıyana kadar ocakta tutuyoruz. Fırından çıkan (10 dk sonra) kekin üzerine bu karışımı yayıp 15 dakika daha fırınlıyoruz.
Bu arada kalıbınızın altına yağlı kağıt sererseniz çok rahat edersiniz. Servis ederken kremayla veya sade dondurma kullanırsanız tadından yenmez :)) Buyrun fotoğraflar...
Afiyet olsun...










1 comment:

  1. Çok güzel görünüyor Esma. Deneyeceği tabiki. Ama önce koko star kurabiye diye bişey gördüm. Onu yapıcam :) Yapınca ben de paylaşırım. Kafayı ona taktım bugün :) Doğum günün kutlu olsun bu arada. Eşinle ve oğlunla nice mutlu seneler dilerim

    ReplyDelete