Wednesday, August 7, 2013

Kek Topları - Cakepops



Yeni bir deneme ile karşınızdayım :) epeydir araştırıyorum kek topları nasıl yapılır püf noktaları nelerdir diye, bir de ne göreyim dün televizyonda reklamlarda  yapıyorlar.  Elimi çabuk tutmaya karar verdim ve bayram için minik toplar yaptım.  Tarife geçmeden önce hepinizin Ramazan bayramını kutluyorum, sevdiklerinizle beraber mutlu sağlıklı nice bayramlar geçirmenizi dilerim. 
Gelelim tarife,  ihtiyacımız olan malzemeler
  • Kek (istediğiniz tariften olur hatta cheesecake le yapılanı bile var ama top olarak değilde kare şeklinde kesilerek yapılıyor.) ben buradaki tarifi yarım ölçü olarak yaptım ve şeker miktarını azalttım.  
  • Kremşanti:  keki yoğurabilmek için kullanacağız. Bazı tariflerde marmelatta kullanılmış, bazılarında frosting :)  tercih size kalmış. 
  • Çikolata: beyaz, sütlü, bitter tercih size kalmış. Ben keki kakaolu yaptığım için beyaz çikolata kullandım)
  • Lolipop çubuğu : henüz temin edemediğim için çöp şişi bölerek kullandım :( ama araştırdım internette 100'lü paketler halinde satılıyor  paketi 2-3 lira.
  • Süsleme malzemesi ben şeker hamurundan yaptığım kalp ve kuş ile süsledim. Sade de gayet şık duruyor. 
Yapılışı:  Önce keki pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra robottan geçirip kırıntı halini almasını sağlıyoruz. Soğuk süt ile hazırladığımız kremşantiyi yavaş yavaş ekleyerek (1 paketin yarısı çok bile geldi ) kekimizi hamur kıvamına getiriyoruz. Daha sonra ceviz büyüklüğünde toplar yapıp buzdolabında 10 dk kadar bekletiyoruz. Bu sırada benmari usulü çikolatamızı eritiyoruz. Çöp şişi bölerek kullandığım için kırdığım yeri değilde diğer kısmını biraz erittiğimiz çikolataya batırıp topların yarısına gelecek şekilde batırıyoruz.  Kırdığınız tarafla yaparsanız mazallah ağzınıza kıymık falan batar veya sivri tarafı kullanmayın ağzınıza batabilir uyarmadı demeyin:)  Tüm toplar bitince tekrar buzdolabına kaldırıp çikolatanın donmasını bekliyoruz. Bu şekilde çubukları toplara sabitlemiş oluyoruz. Tekrar buzdolabından çıkardığımız topları saplarından tutarak erittiğimiz çikolataya batırıyoruz fazlasını çikolata kabının kenarlarına hafif vurarak alıyoruz. yağlı kağıt serili tepsi üzerine koyup çikolata sıcakken süslemeyi yapıyoruz. Tüm toplar bittikten sonra servis edene kadar dolapta muhafaza ediyoruz. Lolipop saplarını da servis etmeden önce süsleyebilirsiniz.  
Şimdi bu anlattığım olması gerekendi :))) ben bir kaç aksilikle karşılaştım yada iş bilmemezliğim diyebiliriz :))) ben yaptım siz yapmayın diye onları paylaşmak istiyorum. Çikolatayı benmari erittikten sonra  hep erimiş kalsın katılaşmasın diye düşünerek ocağın altını hiç kapatmadan yapmaya çalıştım :(( çikolatanın sıcaktan formu bozuldu ve topları kaplama kısmında zorluk çektim, zira fotoğraflardan göreceğiniz şekilde istediğim gibi kaplayamadım. Size tavsiyem önce çok az miktar sadece çubukları sabitlemeye yetecek kadar çikolatayı  eritin sonra topları kaplamak için bolca eritin bir kez eridikten sonra ocaktan alın merak etmeyin katılaşmıyor :)). 
Ben bu formu bozulan çikolatayı atmak istemedim ve şeker hamuru şekillendirmeye yarayan silikon kalıba dökerek buzluğa kaldırdım :) şekilli beyaz çikolatalarım oldu. Bir de bize (iki kişi) bu topların fazla geleceği düşüncesiyle kekin tamamını kırıntı haline getirmedim, kurabiye kalıbı ile kekten 3 parça kestim, üzerini sütle ıslattım artan kremşantiden birer kaşık üzerine koyup muz dilimleri serptim tekrar üstüne biraz kremşanti ve en üste kek kırıntılarından serptim. Süslemek için de şekilli beyaz çikolataları kullandım. Böylece hiç bir şey israf olmadı :)).  Aslında kremşanti değilde başka bir kremayla çok daha güzel oluyor bu pasta ama onu da başka tarifte vereyim :)). 
Sunum olarak çok beğendim, fakat biraz daha kendimi geliştirmem gerekecek :) ilk denemeydi bu sayılmaz :) 
Afiyet olsun...



bu da artan malzemelerle yaptığım minik pastacık :))

4 comments:

  1. Esma bende bunlardan yapmayı denemiştim bir ara. Hatta instegramda resmi var. Ama benim çubuğum yoktu çubuksuz oldular. Bu arada tschibonun internet sitesinde bununla ilgili kek kalıbımsı bir şey var. Almamak için kendimi adeta tutuyorum. Birde sen marketten normal çikolata mı alarak erittin yoksa şu glazür çikolatalardan mı aldın? Ben beyaz glazür bulamamıştım da...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walla kalıbın pek bir işe yarayacağını sanmıyorum boşuna masraf etme derim :)) bizim miniğin favorisi oldu bu toplar dondurma diye yiyor :)) geçen gün tekrar yaptım bitti deyine ağlamaya başlıyor:) Ben çikolatayı beğendikten aldım onların kendi imalatı eritmek için yaptıklarından. (12 tl)

      Delete
  2. Eline sağlık bu arada çok nefis görünüyorlar...

    ReplyDelete
  3. Bide tepsimiz aynıymış :) İkea evinizin her şeyi :)

    ReplyDelete