Tuesday, December 14, 2010

Yılbaşı Kurabiyesi

Bu tarif yoğun istek (ben dahil) üzerine Dilek'in teyzesinden alındı. Tarçınlı olduğundan ve yılbaşının yakınlaşmasından dolayı yılbaşı için uygun olabileceğini düşündüm :). Öncelikle malzemelere bakınca bu tarif o yediğimiz kurabiyelere ait olamaz Dilek kesin yanlış tarif verdi dedim (ve evet Dilek günahını aldım:)) ). Çünkü tarif sadece un-şeker-yağ üçlüsünden oluşuyor. Ama piştikten sonra doğru tarif olduğuna karar verdim. Ve buyrun siz de deneyin ...

Malzemeler

  • Bir paket margarin 
  • 2 çay bardağı sıvı yağ (mısır özü)
  • 8 kaşık toz şeker 
  • aldığı kadar un
  • üzeri için tarçın ve toz şeker karışımı, oranı damak tadınıza kalmış

Yapılışı: 
Önce yağ ve şekeri karıştırıyoruz --Kurabiye yaparken önce yağ ve şekeri krema haline gelene kadar karıştırmak un kapasitesini arttırıyor ve kurabiyenizin çok yağlı olmasını engelliyor diye okudum biryerlerde. doğruluğu tartışılır ama denemekten zarar gelmez :))-- sonra hamur çok katı olmayacak şekilde un ekliyoruz. Yaklaşık 1cm kalınlığında açıyoruz ve kalıpla kesiyoruz -- yılbaşı konseptine uygun çam ağacı olabilir  ben yeni aldığım melek kalıbını kullandım ancak hamur yumuşak ve benim kalıpta büyük olduğu için epey zorlandım daha küçük kalıp daha verimli olur --. 180 derece fırında pişiriyoruz. Fırından çıktıktan sonra şeker ve tarçın karışımını kurabiyeler sıcakken üzerine döküyoruz. 




4 comments:

  1. heeeey yaşasın. beklediğimiz tarif geldi. hemen deneniyor bu tarif. yanlız kalıplarda gündeme çok uygun pek şeker olmuş esmacım. bendede çam ağacı kalıbı vardı galiba. hemen deneyim bende.
    ellerine sağlık canımcım:)

    ReplyDelete
  2. İyi almışsın günahımı :) ben ne bileyim kızım tarif doğru mu yanlış mı! hatırlarsanız ben o günn kahramanıydım ve kurabiyelerle hiç ilgilenmedim :) yani sadece yedim... neyse seninki de süper görünüyor. seviyorum senin günün anlam ve önemine yönelik küçük ayrıntılarını :) ben de deneyeyim en yakın zamanda. bekleyin bakalım benim kalıp ne olacak:) ellerine sağlıkkkk...

    ReplyDelete
  3. Eveeet tarifi denedikten sonra ufak birde fotoğraf çekin birer de not iliştirip bana gönderin... Yılbaşına kadar yayınlayalım, hadi pamuk eller mutfağa :)))

    ReplyDelete
  4. ben de isteriiiiiimmmmm:))) eminim un kurabiyesindeki performansını burada da göstermişsindir. elceğizlerine sağlık valla. ankara'ya geldiğimde bu sitedeki bütün tariflerin yapılmış ve sunulmuş halini beklerim:P

    ReplyDelete