Tuesday, January 12, 2016

Kurabiye ev



Arayı açtım yine biliyorum ama yazmaya üşeniyorum sanırım bu aralar :(  Yılbaşında Ömer için kurabiyeden bir ev yaptım sizinle de paylaşmak istedim.  Ömer için diyorum ama yaparken epey eğlendim :) sadece zaman sıkıntısı ile istediğim gibi süsleyemedim yoksa akşam yemeğinde sadece kurabiye evimiz olacaktı :) Kurabiyenin tarifini daha önce vermiştim ama siz aramayın ben tekrar yazarım :))


Kurabiye malzemeler: 
  • 225 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 bardak esmer şeker 
  • 1yumurta
  • 1/2 bardak pekmez (keçiboynuzu pekmezi tercihim)
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1,5 çay kaşığı zencefil
  • aldığı kadar un Yapılışı:
Yapılışı:Tereyağı ve şekeri (beyaz şekerde olur ama esmer şekerden bir parmak eksik koyun) güzelce çırpıyoruz, yumurta ve pekmezi de ekleyip çırptıktan sonra katı malzemeleri ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Kurabiye hamurunu yoğurduktan sonra en az 30 dk buzdolabında bekletip çok yoğurmadan şekil verin ki kurabiye pişerken çok yayılıp şeklini bozmasın. Ev şeklini vermek için önce kağıttan bir şablon oluşturup açtığınız hamuru şablona uygun kesin. Aşağıdaki resimler size yardımcı olur. Hamuru  yağlı kağıtta açarsanız sonrasında tepsiye yerleştirme de şeklinin bozulmasını önlersiniz. 180 derecede 20 dakika pişirin. 

Mereng-Malzemeler 
  • 1 yumurta akı 
  • 40 gr toz şeker
  • 1çimdik tuz
Yapılışı: Yurt dışı kaynaklı bir çok yerde süsleme kreması için mereng tozu kullanılmış ama burada bulamadım ve gerçeğinden yaptım :).
Normalde mereng yaparken dikkat etmeniz gereken şeyler burada da geçerli; yumurta akı oda sıcaklığında olacak, minicik bir parça bile yumurta sarısı karışmayacak ve çırptığınız kabın/çırpıcının tamamen kuru olduğundan emin olunacak. Her yumurta akı için 40 gr şeker kullanarak miktarı arttırabilirsiniz. Benim ev küçük olduğu için bir yumurta yeterli oldu.
Önce yumurta akını beyaz kar gibi olana kadar bir çimdik tuz ile çırpıyoruz.  Sonra yavaş yavaş şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. yaklaşık 10-15 dk çırpıyoruz. Beyaz pürüzsüz ve kabı ters çevirdiğimizde düşmeyecek kıvamda olması gerekli. Artık merengimiz hazır.

Eveet merengimiz ve kurabiyelerimiz hazır olduğuna göre artık en zevkli kısıma süslemeye geçebiliriz. Evi oluşturmadan önce süslerseniz daha rahat olur. Süslemede sınır yok ben en basit şekliyle bir şeyler çizittirdim :) Çizittirmek kolay olmadı, önce torbaya koydum merengi ucunu incecik kestim ama beceremedim sonra yağlı kağıttan minik bir külah yaptım daha kolay oldu. Tabi ince uçlu krema sıkma aparatları da var. Siz nasıl rahat ederseniz o şekilde yapın. Süslemeyi yaptıktan sonra evi birleştirirken de yapıştırıcı olarak mereng kullandım gayet başarılıydı yapıştırmada ama bazı kaynaklarda karamel hazırlayıp onunla da yapıştırmışlar ilgilenirseniz bir araştırın.  Evi hangi tabakta sunacaksanız onun üzerinde parçaları birleştirin. ilk önce yan ve ön duvarlardan başlayın duvarları koymadan önce geleceği zemine bol mereng sıkın iki duvarı birleştirdikten sonra evin içine düz durmaları için bir bardak koyabilirsiniz. Dört duvarı da oluşturduktan sona bardağı çıkarın. Bu aşamada evin içine bence şekerler koyulabilir zira Ömer evi yerken içinde bir şeyler aradı, bir daha ki sefere içine çikolata sürprizi hazırlayacağım ;) en son evin çatısını da bol mereng ile yapıştırın. En son evin üzerine biraz pudra şekeri serpmeyi unutmayın :)) Bu arada bence bu ev harika bir ev hediyesi olur sadece yılbaşını beklemeyin, ev gezmelerine oturmaya gittiğiniz yerlere yapın evinizi gidin :D....
Pinterestte harika süsleme fikirleri var ben bir daha ki sefere onlardan çalışacağım. Sonucu tabi ki paylaşırım...





No comments:

Post a Comment