Wednesday, April 15, 2015

Kek Top :)


Hayatımda ilk kez ciddi bir "gün" organizasyonuna girdim :) ilki de bendeydi, ohh sıramı savdım şimdi onlar düşünsün :)). Gün için yaptığım ikramları buraya teker teker not etmeye karar verdim çünkü sonra arayıp bulamıyorum, he bir de yoğun istek var :P . 
Evet bunlardan ilki kek topları (cake-pop) (Ben aşağıda verdiğim ölçünün yarısını yapıyorum yeterli oluyor, ilk deneme için yarım ölçü yapın bence :) )
Malzemeler: 
  • 4 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı şeker (çikolata ile kaplayacaksanız şekeri 1,5 bardak koyun)
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kakao (25 gr)
  • yarım paket çırpılmış kremşanti (arzuya göre reçel de kullanabilirsiniz)
  • kaplamak için 2 paket dr. oetkerin glaze cake icing  white-dark  ( çikolata eritip de kullanabilirsiniz)
Yapılışı:  Önce yumurta ile şekeri çırpıyoruz, süt ve sıvıyağı da ekliyoruz. Katı malzemeleri  de ekleyip kek hamurunu  175 derece de pişiriyoruz. Pişirirken geniş fırın tepsisine yayaryasınız hemen pişiyor ve soğuması kolay oluyor:). 
Kek soğuduktan sonra rondodan geçiriyoruz, çırpılmış kremşantiyi de ekleyip tekrar hamur haline getiriyoruz. Kremşantinin hepsini koymayın yavaş yavaş top yapabilecek kıvama gelene kadar eklemeye devam edin.  Oluşan kek karışımından ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, yarım saat buzdolabında bekletin. Kaplamak için cake icingin arkasında yazan şekilde eritiyorsunuz, sonra buzdolabından çıkardığınız kek toplarını kaplıyorsunuz. 
Afiyet olsun...


Bunlar da gün de hazırladığım masa :) 

No comments:

Post a Comment