Wednesday, November 12, 2014

Faydalı bilgiler ...

Bir önceki yazımda şeker hamurundan sıkıldığımı yazmıştım. Fakat hayatımdan kolay çıkaramayacağım besbelli :)  Şeker hamuru kullanırken en büyük sıkıntılarımızdan biri renk elde etmek, geçenlerde (epey oldu) instagram hesabını takip ettiğim www.bakeandmore.com isimli web sitesi bir paylaşımda bulundu: renk kartelası :) hem şeker hamuru hemde frosting kreması için :) Ben de kendilerinden izin alarak onların paylaşımlarını sizlere iletiyorum :) Bu arada web siteleri bir harika, henüz alışveriş yapma fırsatım olmadı ama gözüme kestirdiğim epey şey var siz de bir göz atın derim. 








Bu da ne kadar kek/pastaya ihtiyacımız var kaç kişilik yuvarlak/kare vb. pasta yapmalıyız sorularının cevabı :)) 


Bu günlerde kara tahta pastaları çok beğeniyorum. Yapımını en çok merak ettiklerim arasındaydı :) aslında yapımı oldukça kolaymış :) teşekkürler bakeandmore ....




Yapılışı: Siyah şeker hamurunu nişasta dökülmüş tezgahta açıyoruz (karatahtanız hazır), üzerine yazmak için tebeşir yapıyoruz bunun için Cakepop yapımında kullanılan candymelt (eritme şeker) e ihtiyacımız var,  sanırım pasta malzemeleri satılan yerlerde bulunabilir. Önce candymeltler eritiliyor, hafif soğurken yarısına kadar şeker dolu bardağa saplanan pipetlere, eritilmiş candymelt dolduruluyor (erimiş şekeri, bir köşesini keseceğiniz poşete doldurursanız rahat bir şekilde pipetin içine sıkabilirsiniz), buzlukta 15 dk beklettikten sonra kürdan yardımıyla pipetlerden ayrılıyor. İşte tebeşirleriniz hazır:)  pastanızın üzerine dilediğiniz şekli çizebilir-yazabilirsiniz. Sizin karatahtanız sizin tasarımınız :))





   

3 comments:

  1. Bu aralar sarı ve beyazı karıştırmayı planlaıyordum. tam tahmin ettiğim gibi bişi çıkıyormuş sağol esma

    ReplyDelete
  2. Bu arada ben tasarladığım etiketleri kentparkın altında bir yerde bastırıyorum. Ama onlar altında yapışkan olan yuvarlak etiket basmıyorlarmış. Sadece dikdörtgen basıyorlarmış. Yada yuvarlak basacaklar sen tek tek kendin onları kesip uhulayacaksın. Sen bu işi yapabilen bir yer biliyor musun? Bu aralar bana lazımda :) Sağol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Direk yuvarlak kesilmiş hallde basanı bilmiyorum:( ama A4 boyutunda yapışkanlı kağıda bastırıp yuvarlak şekilde kesip uhulamadan yapıştırabilrsin ben öyle yapıyorum.

      Delete