Tuesday, November 11, 2014

Ömer 3 yaşında...




Doğum günü postları hazırlarken hep zamanın ne kadar hızlı geçtiği ile ilgili yazılar yazmak geliyor içimden. Hele ki söz konusu minik adamım olunca :) 1 yılı daha devirdik canım kuzumla, onunla olan her dakikam ayrı kıymetli benim için.  Allah hiç bir yavruyu annesinden ayırmasın, sağlık sıhhat versin kuzucuklara :) . 
Daha fazla duygusallaşmadan  gelelim doğum günü partimize. Bu yıl diğerlerine göre çok kolay oldu benim için, çünkü kuzumun kendi çevresi oluştu artık arkadaşlarıyla eğlenebiliyor :))  Bu sebeple bu yıl kreşte kutladık 3. yaşını.  Temayı da kendisi belirledi,  ohh misss  bana sadece yapmak kaldı :) 
Sadece çocuklardan oluştuğu için katılımcılar herşeyin minik olması yeterli oldu. Temamız genelde tüm erkek çocuklarında olduğu gibi araçtı ama sıradan bir araç değil tabi ki , yangın söndüren cinsinden " itfaiye".  Kolları sıvadım ve pasta için bir itfaiye kamyonu modeli belirledim. Tek ihtiyacınız olan dikdörtgen bir kek kalıbı ve şeker hamuru gerisi kolay: kes yapıştır. Bunun için internetteki bi videodan faydalandım (http://www.youtube.com/watch?v=-HeqUKNcXAY ), fakat orada bir şablon hazırlanmıştı bende şablon olmadığı için göz kararı yaptım herşeyi. Aslında vaktim çok yoktu o yüzden çok ayrıntıya girmedim ama Ömeri mutlu etmeye yetti :).  



Arkadaşlarına vermek için minik hediyeler hazırladık, konu itfaiye olunca hediyelikler de yangın kovası oldu, üzerine "Ömer 3 yaşında" yazan etiketler hazırlayıp yapıştırdık. Tabi kovaları boş bırakmak olmaz içine miniklerin en çok sevdiği şeker ve çikolatalar ile doldurduk. 


3 yaş kurabiyeleri de vardı tabi ki ama artık şeker hamurundan çok sıkıldım her ne kadar Ömer yemeyi çok sevse de bu sefer çikolataya batırdık kurabiyeleri böyle de çok sevildi. Aslında bana kalsa pastayı da şeker hamursuz yapmak istiyordum ama Ömerimi kırmadım :)) seneye belki "naked cake " modasına uyarım :))

Ömer'in favori çizgi filmlerinden "itfaiyeci Sam" in tabak, bardak, şapka ve peçetelerini (ve daha fazlasını)  taaa Alamanyalardan bize taşıyan güzel halamıza teşekkürü borç biliriz :) 


Bu arada yeri gelmişken, doğum günlerinde rahatsız olduğum bir konudan bahsetmek istiyorum: "doğum günü hediyesi". Ne yazık ki toplumumuzda aldığı hediyenin görünmesini, herkes tarafından bilinmesini isteyen bir zihniyet mevcut. Bu sebeple doğum günü partilerinde bir hediye açma , teşekkür etme faslımız mevcut. Fakat bunu yaparken orada diğer çocukların da olduğunu, özellikle oyuncak hediyeleri açılırken nasıl bakıp üzüldükleri düşünülmüyor nedense. Sözüm yetişkin doğum günleri için değil. Ama çocuk doğum günlerinde her ne kadar diğer çocuklara hediyeler hazırlasanız da aynı etki olmuyor tabii Bir de şöyle düşünenler var:  ama o gün çocuk kendini özel hissetmeli doğum günü çocuğu olduğunu anlamalı! tamam anlasın ben de aynı fikirdeyim ama hediyeler evde açılınca idrak etmesi mi zorlaşıyor acaba o cocukların !! Tabi ki çocuklara hediyeler alalım onları özel hisettirelim fakat bunu yaparken diğer çocukları da unutmayalım lütfen. Naçizane fikrimdir...

  




8 comments:

  1. Bence harika olmuş. Ömere sizlerle beraber nice mutlu yıllar... Annesi bu kadar becerikli olduğu için çok şanslı bence

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim canım, senin minik kızında şanslılar arasında :))

      Delete
  2. Bu arada hiloşun nişanı için ufak kavanoz içinde kurabiye yapacağım. Ama ufacık kalp kalıp bulmak baya zor. Çapı 2 cm olan bir tane buldum. sanırım onu daha da bir şekilde küçülteceğim. Çünkü girerken baya zorlanıyor. Aliminyum çünkü kalıp...Biraz penseleyerek halledebilirim diye düşündüm .Ya o kavonozlara sokabilmek için ne kadar büyüklükte bir kalp kalıp kullanıyorlar :) Bir fikrin var mı esma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bendekilere baktımda benim de min 2cm :( ama kalıpla oynamak yerine ruj kapağı gibi bir şeyle minik yuvarlaklar yapıp, üzerine silikon kalıplar var minik kalp yapılabilen onlarla şeker hamurundan minik kalp yapıp yapıştırabilirsin. İstersen silikon kalıp var bende:) Ben daha önce yapmıştım böyle minik kurabiye çok hızlı pişiyor gözün üzerlerinde olsun :))

      Delete
    2. veya şöyle bir şey alabilirsin:))
      http://www.evim.net/urun/ipekyolu-3lu-minik-kalp-basmali-kurabiye-kalibi

      Delete
  3. Buldum esma ya hatta pisirdim. Hakkatten hemen pisti. Ama guzel oldu. Kavanozada sigdi iki tane. Susliycem yarin saol.ihtiyacin olursa benden alabilirsin

    ReplyDelete
  4. Esmoş çok güzel olmuş. Ne beceriklisin :))

    ReplyDelete