Wednesday, July 17, 2013

Üzümlü Kurabiye



Dün eşimin doğum günüydü pasta yerine üzümlü kurabiye istedi :) böyle de garip adam :)) İzmirliler bilir göztepe simit fırınında satılır üzümlü kurabiye onun aynısından istedi :)) tabi aynısını yapmak mümkün değil ama bir yaklaşık benzettim :)) Tadı çok güzeldi artık sık sık yaparım :)
Bu arada seni çook seviyorum canım iyi ki doğdun iyi ki varsın...

Malzemeler:
  • 200 gr tereyağı
  • 1 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
  • 2 kücük yumurta (1 inin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
Yapılışı:
un, kabartma tozu ve üzüm hariç güzelce karıştırıyoruz ve kalan malzemeleri de ekleyip (unu yavaş yavaş ) bir hamur oluşturuyoruz. Sonra istediğiniz şekli verip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. 190 derecede pişiriyoruz.
Ben şekil olarak Göztepe fırınınkine benzettim, aşağıdaki resimde nasıl yaptığımı gösterdim :)
Afiyet olsun ...

3 comments:

  1. Çok güzel olmuş Esma eline sağlık.
    Birlikte daha nice doğumgünleri kutlamanızı dilerim . sevgiler :)

    ReplyDelete
  2. Ben de yaptım dün bu tariften, cevizde kattım görünüşü böyle güzel olmadı ama çok lezzetliydi teşekkürler esma, öperim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afiyet şeker olsun, her zaman beklerim :)))

      Delete