Friday, April 5, 2013

ŞEKERPARE...

Bir şekerpare severi olarak kendim yapmayı ilk kez denedim, daha önce hazırlarından denemiştim ama şerbette hemen yumuşaması hoşuma gitmemişti. Bende internette kısa bir araştırma yaptım ve herzaman güvendiğim bir site olan portakalagacından aldım tarifi. Ve beni yanıltmadı, yemeye doyamadığımız şekerpareler oldu :) 
Bu arada şekerpare deyince aklıma üniversite yıllarında yurttayken kızlarla orduevinde çay eşliğinde yediğimiz şekerpareler geldi :)

Şerbetli halini fotoğraflamayı unuttum :(


İşte Malzemeler: 
  • 1 paket margarin (Ben 250 gr tereyağı kullandım)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı irmik
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un

Şerbeti için:
  • 3 su bardağı şeker
  • 4 su bardağı su
  • yarım limon suyu

Üzerine 
  • Fındık içi (Evde çam fıstığı vardı onu kullandım :) güzel oldu )
Yapılışı: 
 Hamur için verilen malzemelerin önce sıvılarını karıştırın sonra katılarını ekleyin ve yumuşak bir hamur elde edin ( unu azar azar ekleyin). Sonra istedğiniz şekli verin  üzerine de fındık fıstık :) ne bulursanız kondurun. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.
Şerbetinide limon suyu hariç kaynatın kaynadıktan 5 dk sonra limonsuyunu ilave edip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın.
Şekerpareler fırından çıktıktan 3 dk sonra ILIK ŞERBETİ üzerine dökün ve tepsinin ağzını kapatın.

Afiyet olsun...


No comments:

Post a Comment