Wednesday, September 24, 2014

Elmalı Kek


Günaydıın :) bu aralar eşim yediklerine dikkat ettiği için rica etti hamur işi yapma diye, peki dedim ama iki haftadır kurtlandım. Geçen dayanamadım ve bu keki yaptım kendisini takdir ediyorum tadına bile bakmadı :)) Arkadaşımla beraber mis gibi yedik :)
Aslında benim elmalı kek için başka bir tarifim daha var onu da başka zaman vereyim ama bu da çok başarılı oldu. Tarifin aslı Ardanın mutfağındaki "Elmalı anne kek", ama ben biraz değiştirdim. Mesela, her ne kadar güzel görünse de bütün bütün elmayı yemeyi sevmiyorum, şeker oranını azalttım vb. Buyurun tarifim:

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 3 orta boy elma
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 150 gr margarin/tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz, Bir yandan margarini eritiyoruz.  Oda ısısındaki sütü ve erimiş yağı da yumurta karışımına ekliyoruz. Un, kabartma tozu, vanilya, tarçını karıştırıp eleyerek karışıma ekliyoruz. En son elmaları rendeleyip (Elmaları önceden rendelemiyorum ki kararmasın.) fazla suyu varsa sıkıp kek karışımına ekliyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz. Kek meyveli olduğu için aşırı kabarmıyor hafif nemli bir kek oluyor tam benim sevdiğim :) Fırından çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz. 
Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment