Thursday, December 12, 2013

Düğme Kurabiye



En son  Ömer'in doğum günü detaylarını paylaşmıştım sizlerle, sonrasında yeni evimize taşındık derken zaman nasıl geçti anlayamadım. Yeni eve yerleştik sayılır tam kar'a kış'a denk geldi hastalıklar vs.. çok şükür toparladık :) Yerleştikten sonra ilk iş fırını denedim tabi :) nasıl güzel pişiriyor mu bir kontrol ettim sonuçtan memnun kaldım çok şükür :)). Yeni fırını yeni bir tarifle denedim, düğme kurabiye, tadını ben çok beğendim en kısa zamanda tekrar yapacağım :))
Malzemeler:

  • 1/3 su bardağı şeker
  • 125 gr tereyağı
  • 1 yumurta
  • yarım su bardağı toz fındık
  • yarım su bardağı toz badem 
  • bir çay kaşığı kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2 su bardağı)

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri güzelce karıştırıyoruz, sırasıyla yumurta, fındık, badem, un ve kabartma tozunu da ekleyip hamur haline getiriyoruz. Buzdolabında yarım saat bekletip merdaneyle bir cm  kalınlığında açıyoruz. İki tane bardak yardımıyla düğme şeklini kolayca verebiliriz. Büyük yuvarlakla kurabiyeleri kesiyoruz. Küçük yuvarlakla kurabiyelerin üzerine iz çıkaracak kadar bastırıyoruz. Pipetle 4 tane delik açıyoruz. İşte düğmelerimiz hazır :) 170 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz...
Piştikten sonra isterseniz düğmelerin deliklerine gıda boyası ile dikiş izi yapabilirsiniz. veya 4lü 5 li şekillerde deliklerden kurdela geçirip  paket yapıp arkadaşlarınıza hediye edebilirsiniz. 
Afiyet olsun...

1 comment:

  1. Yaa çok sevimli ellerinize sağlık hemen denemek istedim sırf görüntüsü için (pöti)

    ReplyDelete