Thursday, January 3, 2013

ZAMAN




Farkında olmadan nasıl da zaman akıp geçti,  blogumu yine ihmal ettim ve paylaşacak şeyler birikti :) Zararın neresinden dönersek kardır diyerek yılın ilk postunu yayınlıyorum.  Öncelikle herkese sevdikleriyle beraber mutlu, huzurlu,sağlıklı, başarılı bir yıl diliyorum...


Resimdekiler yılbaşı için hazırladığım kurabiyeler (tarifi aşağıda)  ve yılbaşı için hazırladığım sofradan küçük bir görünüm...

 Malzemeler: 
  • 225 gr tereyağı
  • 1 bardak esmer şeker
  • 1yumurta
  • 1/2 bardak pekmez (keçiboynuzu pekmezi tercihim)
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1,5 çay kaşığı zencefil
  • aldığı kadar un 
Yapılışı:
Tereyağı ve şekeri (beyaz şekerde olur) güzelce çırpıyoruz, yumurta ve pekmezi de ekleyip çırptıktan sonra  katı malzemeleri ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.
Ben şeker hamuru ile süslediğim için karbonat koymadım eğer süsleme yapmayacaksanız 1 çay kaşığı karbonat ekleyip yumurtayı çıkarın daha  ağızda dağılan bir lezzet elde edersiniz:)
Bir de süsleme yapacaksanız kurabiye hamurunu yoğurduktan sonra en az 30 dk buzdolabında bekletip çok yoğurmadan şekil verin... 180 derecede 20 dakika pişirin dilediğinizce süsleyin :))
Afiyet olsun...






3 comments:

  1. Merhaba Esma,

    Ben Hasanın kuzeniyim. Hatırladın mı? Hani işyerime gelmiştiniz şu göz doyuran nişan kurabiyelerimi almak için :) Sizin bloğunuz olduğunu duymuştum. Bir baktım, kurabiye tarifi. Şu ana kadar gördüğüm en sağlıklısı hemde. Hemen denedim. Hem çok güzel oldu hemde boyu gerçekten büyümedi. Elinize sağlık. Hatta kendi bloğumdan tarifi buradan aldım diye link bile verdim :)

    ReplyDelete
  2. Evet hatırlamazmıyım :) Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim afiyet olsun, sizin blogunuz olduğunu bilmiyordum ben de bi bakınayım :))

    ReplyDelete
  3. Benim bloğum daha çok yeni. Eskiden hep bi sosyal aktivitem olurdu. Evlenince bunlara çok vakit ayıramaz oldum. Bende kendime bu tür hobiler bulmaya çalışıyorum. Blogunun olduğunu halam söylemişti. Bende baktım bloğunu çok beğendim. Baktım bide meslektaşız. E dedim arkadaş olalım :)

    ReplyDelete