Wednesday, September 12, 2012

Kapı Süsü

Düşündüm de bu aralar sürekli yemek paylaşimlari yapiyorum. Gerçi bunun sebebi incik boncukla oyalanacak vaktimin olmaması. Ama daha önce yaptığım ve paylaşma fırsatı bulamadıklarımı yavaş yavaş gün ışığına çıkarma vakti geldi.  Genelde benim bu gibi işlere başlama sebebim, beğenip de almak istediklerimin fiyatlarını görünce kalsın bunu bende yaparım düşüncesi oluyor. Her ne kadar beğendiklerim kadar güzel yapamasam da bir tık yaklaşmış oluyorum. Hevesimi alıyorum. Gelelim bugün size anlatacağım el emeğine :) Ömerimin odasının kapısına asmak için bir kapı süsü istiyordum. İnternette  her türlü materyalle yapılmış envai çeşidi mevcut en çok ta keçeden. Benim elimde keçe olmadığı için kumaş kullandım. 

Malzemeler: 

  • Desenli kumaş (Ben ikea'dan aldım)
  • Elyaf 
  • renkli dikiş ipleri, dikiş iğnesi
  • harfleri tasarlamak için kalem kağıt ve cetvel

Yapılışı:

Öncelikle kumaşta bulunan hayvanlardan birini seçip (ben zürafayı seçtim) dikiş payı bırakarak (yaklaşık 1 cm) kumaştan kesiyoruz. Bu kestiğimiz parçayı kalıp gibi kullanarak zürafanın arka parçasını kesiyoruz, arka parçası için öndeki renklerle uyumlu bir kısmı tercih ederseniz daha güzel olur. Yine uyumlu-zıt-bir ip renk  seçiyoruz ve hayvan figürünü doldurabilecek kadar açıklık bırakarak kenarlardaki dikiş payından dikiyoruz. Aslında tersten dikip çevirebilirsiniz de ama ben uğraşmak istemedim hepsini dışardan diktim. iplerin rengiyle hoş bir görüntü oluşturdu dikiş. İçini elyafla doldurup son açıklığı da dikiyoruz. Harfler için kendiniz kağıttan model çıkarıp zürafada ki işlemleri tekrar ediyoruz.  Benim harf sayısı zürafanın ayaklarıyla aynı olduğu için kurdale ile harfleri zürafaya sabitledim. Siz daha farklı tasarımlar yapabilirsiniz. 

Aslında basit gibi gözüküyor ancak harfler çok oyalayıcı olur. Biraz vakit gerektiren bir iş. Ama benim gibi dünya kadar parayı oraya veremem derseniz çok daha uygun bir fiyata biraz emekle istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz...
Kolay gelsiin....



No comments:

Post a Comment